Značajna novina u rad opštinskih službi u našoj zemlji uvodi se ove godine. Neophodne podatke državni organi će razmenjivati besplatno.
DA bi preneli vlasništvo nad polovnim automobilom naši ljudi moraju da posete četiri institucije i osam šaltera, da podnesu osam dokumenata, od kojih će četiri sami popuniti, da plate sedam pojedinačnih taksi u iznosu od 14.634 dinara, a za sve ovo potrebno im je najmanje pet dana!
U poređenju sa drugim evropskim zemljama Srbija prednjači ne samo po broju neophodnih papira koje građani sami dostavljaju za ostvarivanje svojih prava, već i po broju šaltera u čiji će red morati da stanu da bi završili posao.
Kako bi se izbeglo bespotrebno čekanje i trošenje novca, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MDULS) uvodi instituciju jedinstvenog upravnog mesta koja će biti most sa svim organima sa kojima bi stranka direktno komunicirala radi ostvarenja jednog ili više prava. To znači da će stranka podnositi samo jedan zahtev na jedinstvenom šalteru, gde će dobiti sve relevantne informacije, komuniciraće samo sa jednim organom i, na kraju, na tom mestu dobiće i odgovarajuće rešenje.
- Institut jedinstvenog upravnog mesta u najvećoj meri predstavlja mehanizam koji omogućava da javna uprava postane servis građana i privrede - kažu u MDULS. - Pojedine jedinice lokalne samouprave su samoinicijativno, kroz osnivanje jedinstvenih šaltera, već krenule u pravcu pojednostavljenja upravnih postupaka i procedura i poboljšanja položaja stranke.
Kako sve neophodne podatke organi razmenjuju besplatno i kako se stranke ne opterećuju popunjavanjem formulara i obrazaca za izdavanje dokumenata odnosno javnih isprava idući od šaltera do šaltera, to se uz pomoć ovog instituta i za stranku i za instituciju ostvaruju značajne uštede.
- Za građane nije važno sa koliko ljudi i u kom vremenu završimo određeni proces, već da li smo ih u tom procesu maksimalno ispoštovali - kaže Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave.