AKTUELNO

On se čak obratio i udruženjima za zaštitu potrošača, jer želi da promeni banku koja ne bi mogla da mu proverava transakcije na računu.

- Hteo sam da uzmem keš kredit, kod svoje matične banke. Ispunjavam sve uslove i sve je išlo kako treba, dok me nisu pozvali jer su proverom mog tekućeg računa, videli da sam u poslednjih šest meseci imao transakciju u kladionici i tada su me odbili za kredit - pojasnio je svoj slučaj ovaj Beograđanin.

U Udruženju za zaštitu potrošača "Efektiva" kažu da je legitimno pravo banke da ne odobri kredit klijentu kog smatra rizičnim.

- Eto, ako niste znali, banka i zbog klađenja može da odbije zahtev za kredit, čak i ako su svi drugi uslovi ispunjeni. Rešenje za ovog gospodina je da ode u drugu banku, koja neće imati uvid u transakcije prethodnog računa, i tamo aplicira. Mada, najbolje je i ne uzimati ga i sa bankama imati što manje posla - navodi Dejan Gavrilović iz "Efektive".

Dodaje da ih građani često pitaju da li mogu da tuže banku jer ih je odbila za kredit.

- Naravno da ne, jer pravo je banke, kao i svakog od nas, da bira kome će pozajmiti svoj novac - objađnjava naš sagovornik.

Šta banka sve može da traži kad podnosite zahtev za kredit?

* JMBG

* ime i prezime, datum rođenja, mesto rođenja, adresa

* telefoni, i to kućni, drugi kontakt telefon i mobilni telefon, kao i da li je mobilni telefon na pripejd ili postpejd sistemu

* stambeni status, da li živite u sopstvenom stanu, sa roditeljima, u iznajmljenom stanu

* bračni status

* ukupna primanja domaćinstva

* vanredni rashodi domaćinstva

* podaci o supružniku, sa obaveznim ličnim podacima, JMBG i primanjima

* školska sprema, pozicija klijenta

* status zaposlenja klijenta

* zanimanje klijenta

* primanja klijenta po stavkama

* obaveze klijenta - struja, telefon, voda, grejanje, komunalije, troškovi života, zakup, sindikalni krediti, alimentacija, ostalo

* podaci o poslodavcu

Autor: