Nekima je lepo, a neki već kukaju.
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je da izmena projekta rekonstrukcije Trga Slavija predviđa i uvođenje šina u Ulicu kralja Milana i ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja prema Kalemegdanu.
On je naveo da je ideja da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji garad) saobraća tramvaj na liniji 1.
– Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište. Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazijama vratiti velelepni izgled kakav su izgubile pre skoro 70 godina, uklanjanjem šina i u uvođenjem trolejbusa – istakao je Vesić.
On je pojasnio da će rekonstrukcijom Slavije šine ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.
– Pre toga u prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji. Takođe da bi smo ponovo uveli tramvaje preko Terazija potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgradi tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja, a elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke – precizirao je gradski menadžer.
On je zaključio da postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove “španske” tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.
Tramvaj broj 1 bio je prva linija gradskog prevoza u Beogradu 1892. godine, kada je osam tramvaja sa konjskom zapregom povezivalo deonicu od Kalemegdana do Slavije. Na istoj trasi, 1947. godine uvode se trolejbusi, a tramvaji odlaze u prošlost.
I. P.