AKTUELNO

Među lopovima se najbolje kotiraju vozila marke Volkswagen, a slede ih vozila francuskih i drugih nemačkih proizvođača. Takođe, važno je da istaknemo i da je došlo do promene trendova kad su u pitanju krađe, odnosno zabeležen je znatno smanjen procenat takvih slučajeva.

Verovatno jedna od najgorih situacija za vlasnika automobila je kada uzme ključ i krene prema svom vozilu kako bi se zaputio na put, a dočeka ga hladan tuš – automobil nije na mestu gde ga je prethodno parkirao. U pitanju su samo dve opcije: ili je automobil odvezao "pauk“ zbog nepropisnog parkiranja, ili je reč o puno crnjem scenariju.

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova koje su dostavili našem portalu, na području Policijske uprave za grad Beograd u 2022. godini izvršeno je 240 krivičnih dela neovlašćeno korišćenje tuđeg vozila, što je za 77 krivičnih dela manje u odnosu na 2021. godinu.

"Od 240 ukradenih vozila, pronađeno je 119 vozila. Od ovih 240 ukradenih vozila, 87 je ukradeno na taj način što su vlasnici ostavili ključeve u kontakt bravi. U januaru i do 21. februara ove godine ukradeno je 21 vozilo, od kojih je pronađeno 19.“, navode iz ministarstva.

Koja vozila se najviše kradu?

Prema njihovim rečima, najviše krivičnih dela izvršeno je na teritoriji opština Novi Beograd, Voždovac, Zvezdara, Palilula, Zemun, Čukarica i Rakovica, a kada su u pitanju marke automobila koje se najčešće nalaze na meti lopova, nakon čuvenih "Nemaca“ najpopularniji su francuski automobili.

„Najčešće se kradu vozila marke „Volkswagen“, „Reno“, „Audi“ i „BMW“, dok se delovi koji su takođe predmet krađe, najčešće farovi, retrovizori i katalizatori“, kažu za MONDO.

Na koji način lopovi kradu vozila?

Policija takođe ima savete za građane kako se zaštiti da do krađe automobila ne dođe, a prvo i osnovno pravilo u tom pogledu jeste zaključavanje automobila. Ovo znači da se vozilo zaključa čim se ostavi bez nadzora, bilo to na tek nekoliko minuta ili duže.

Kako iz MUP-a navode za naš portal, vozila se najčešće kradu tako što se savlada mehanička i elektronska prepreka, ali takođe i usled nepažnje vozača koji ostavljaju klučeve automobila u kontak bravi ili zaborave da zaključaju svoj automobil.

Zato iz Ministarstva unutrašnjih poslova apeluju na vozače da svoje automobile ne ostavljaju otključane sa ključem u kontakt bravi, ali i da dodatno zaštite vozila ugradnjom elektronskih i mehaničkih mehanizama zaštite.

Autor: