U pvih šest meseci ove godie u Srbiji je ostvareno gotovo pet miliona noćenja, 10 odsto više nego lane, a iz Turistička organizacija Srbije kažu da je takav rezultat postignut zahvaljujući jakoj regionalnoj i domaćoj kampanji "Vidi Srbiju...savršen odmor je nadohvat ruke" i promotivnim aktivnostima uz podršku lokalnih turističkih organizacija i gradova Srbije doprinela Daljem jačanju turizma u Srbiji.
Iz TOS je saopšteno da se doprinos povećanju broja noćenja pre svega ogleda u promotivnim aktivnostima poput TV i digitalne kampanje na globalnim mrežama "BBC World" i "Eurosport", organizacijom studijskih putovanja za strane novinare iz napoznatijih svetskih novinarskih kuća poput "New York Times", "Vogue", "USA Today", "National geographic", "Chicago tribune".
Značajna podrška i stimulativne mere Vlade Srbije, kao što je ukidanje viza za pojedina emitivna tržišta poput Kine i Irana, kao i mere Ministarstva za trgovinu, turizam i telekomunikacije u vidu subvencionisanog godišnjeg odmora za domaće turiste, doprinele su konstantnom rastu kako u dolascima tako i u noćenjima turista koji svoj godišnji odmor ili njegov deo koriste u Srbiji.
Kakav zakon o zaštiti konkurencije nam treba?
Navodi se da je u periodu januar-jul 2017. godine ostvareno ukupno 4,796.536 noćenja, što je za 10 odsto više u odnosu na period januar-jul 2016. godine.
Od tog broja su domaći turisti ostvarili 3,037.424 noćenja, sedam odsto više u odnosu na period januar-jul 2016. godine, što čini 63 odsto od ukupnog broja ostvarenih noćenja, a inostrani 1,759.112, odnosno 17 odsto više ili 37 odsto od ukupnog broja ostvarenih noćenja.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u periodu januar-jul 2017. godine u Srbiji je boravilo ukupno 1,742.361 turista, što je za 12 odsto više u odnosu na period januar-jul 2016. godine, od čega je domaćih bilo 929.857 (+ sedam odsto) ili 54 odsto od ukupnog broja gostiju, a inostranih 812.504 + 19 odsto), odnosno 46 odsto od ukupnog broja gostiju.