Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će sutra radove na izgradnji Koridora 11 od Surčina do Obrenovca.
Prisustvovaće i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, predsednik Nacionalnog saveta za saradnju sa Kinom i Rusijom Tomislav Nikolić, ambasador Kine u Srbiji Li Mančang i v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
Oni će obići radove na izgradnji autoputa i novog mosta preko Kolubare i Save kod Obrenovca.
Zvanicama će tom prilikom biti predstavljeni i svi ostali infrastrukturni projekti koje zajednički realizuju Srbija i Kina.
Radovi na izgradnji deonice Surčin-Obrenovac, duge 17,6 km, počeli su 1. marta u prisustvu Vučića. Na toj deonici se gradi i novi most preko Kolubare i Save kod Obrenovca, koji će biti dug oko 1,7 km.
Cela deonice bi trebalo da bude završena do kraja 2019. godine (rok je 32 meseca). Radove izvodi kineska kompanija C C C C zajedno sa domaćim podizvođačima.
Ukupna cena izgradnje autoputa Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, uključujući i most preko Save i Kolubare. Projekat se finasnira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP "Putevi Srbije".
Predviđena je izgradnja autoputa u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake. Projekat uključuje izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare, nadvožnjaka preko železničke pruge Ostružnica-Batajnica, kao i dve petlje - Surčin i Obrenovac.
Mihajlović: Muzej 'Tesla' projekat od nacionalnog značaja
Na deonici Surčin - Obrenovac biće ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka. Taj autoput će omogućiti spajanje koridora 11 i 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.
Zajedno sa deonicama u izgradnji, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga koje isto radi kineska firma, ukupne dužine 50,2 km i već završenim deonicama Ub-Lajkovac (gde su radile domaće firme) od 12,5 km i Ljig-Preljina (Azerbejdžanci) od 40,3 km trebalo bi ove godine da bude gotov ceo potez autoputa u dužini od 120 km od Beograda do Preljine.
Sa kineskom kompanijom C C C C se vode razgovori i za nastavak gradnje Koridora 11 od Preljine do Požege, za koju je potpisan momorandum u Kini.
Očekuje se da će i za tu deonicu biti potpisan komercijalni ugovor, kao i ugovor o finansiranju, u novembru u Budimpešti na sastanku Kine sa 16 evropskih zemalja.
Da bi bio kompletan autoput do granice sa Crnom Gorom ostaje da se izgradi deonica od Požege do Boljara koja će, prema prvim procenama, koštati skoro dve milijarde evra.