Predsednik Srbije Aleksandar Vučić danas će, u okviru posete Vladičinom Hanu, prisustvovati polaganju kamena-temeljca za izradnju novih proizvodnih kapacitita fabrike Teklas Automotiv Srbija i "lansiranju" nosača sa obe strane mosta Vrla na Koridoru 10.
Kamen temeljac za izgradnju novih kapaciteta turskog investitora Teklas Automotiv biće položen u Industrijskoj zoni u Vladičnom Hanu.
Teklas je 7. aprila prošle godine otvorio fabriku u Vladičinom Hanu.
Turska kompanija je iz stečaja kupila privredno društvo AD Sloga iz Vladičinog Hana, a investicija je vredna 11,35 miliona evra. Plan je da kad investiranje bude kompletno završeno do 2018. godine, uz 400 zaposlenih tokom prvog perioda, ima ukupno 1.200 radnika.
Planirano je da fabrika u Srbiji pravi automobilske delove za Mercedes, BMW, Audi, Folksvagen, Škodu... Kompanija Teklas je osnovana 1971. godine, kada je otvorena prva fabrika za delove od ekstrudirane gume i delove od brizgane plastike.
Teklas danas dizajnira, razvija i proizvodi sisteme za cirkulaciju tečnosti i sisteme brisača za velike proizvođače u automobilskoj industriji.
Sa sedam fabrika u četiri zemlje i više od 3.600 zaposlenih, Teklas predstavlja globalnog dobavljača u auto-industriji. Vučić će posle polaganja kamena temeljca za Teklas prisustvovati lansiranju nosača sa obe strane mosta Vrla, koji je sa 644,4 metara najduži most na južnom kraku Koridora 10.
BEČKI STANDARD: Vučić u ulozi srpskog Vilija Branta!
Prisustvovaće i potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, zajedno sa v.d. direktorom preduzeća Koridori Srbije Zoranom Babićem. Osim što najteža deonica kroz Grdeličku klisuru ovih dana dobija svoj prvi asfalt, intenzivni radovi izvode se duž cele trase južnog kraka.
Most Vrla nalazi se na deonici Tunel Manajle-Vladičin Han, radove izvodi španski konzorcijum "Azvi-Rubau", a ugovor se finansira iz kredita Svetske banke.
Most je u fazi intenzivne izgradnje, a proteže se preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han - Surdulica. Počelo je asfaltiranje deonice autoputa Grdelica-Caričina Dolina na Koridoru 10. U pitanju je trasa autoputa i mostovi od tunela Predejane do Caričine Doline, dužine 4.650 metara.
Investitor tog projekta su Koridori Srbije, dok je izvođač JV "Trace group hold plc-Mostovik" iz Bugarske. Izvođenje ovih radova finansira Evropska investiciona banka (EIB), a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 miliona evra.
Deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i izuzetno je tehnički zahtevan teren za izgradnju.