Deo istočnog kraka Koridora 10 između Pirota i Dimitrovgrada služiće i Vojsci Srbije. Deonica bez nagiba i useka, idealna za sletanje aviona
DEO istočnog kraka Koridora 10, na deonici između Pirota i Dimitrovgrada, tačnije između Vojnegovačke bare i sela Sukovo, projektovan je i napravljen po svim standardima i kao vojni aerodrom! Mesto koje je važilo za "crnu tačku" i na kome se minulih decenija, na bivšoj magistrali ka Bugarskoj, ginulo u jezivim saobraćajnim nesrećama, zlu ne trebalo, poslužiće i za sletanje borbenih aviona i vojnih letelica. Reč je o sektoru 6 i 7, odnosno deonici bez ikakvog nagiba, bočnih kosina i useka, koja je prava kao puščana cev. Upravo to je presudilo kod nadležnih da deo ove panevropske saobraćajnice, u slučaju potrebe, posluži i kao vojni aerodrom.
- Na zahtev vojnih vlasti naše zemlje, ovaj deo je napravljen i kao aerodrom. Ukupna dužina deonice je 2,3 kilometara, a od ostatka puta dugačkog 30,2 kilometra razlikuje se po zaštitnom pojasu koji je na aerodromskom delu urađen drugačije, odnosno ne postoji klasičan zaštitni pojas - kaže "Novostima" Darko Vukosav, nadzorni organ na ovom delu buduće panevropske saobraćajnice.
Vesić: Nastavak akcije postavljanja senzora za rešavanje problema parking mesta
To praktično znači da su kolovozne trake projektovane i rađene na podlozi i sa završnim slojem koji može da izdrži udare najtežih savremenih vojnih aviona prilikom sletanja i poletanja i da je dužina "piste" adekvatna potrebama vojnih letelica. Osim toga, rešen je i problem voda sa površine. Prikupljena kišnica se odvodi do kolektora, gde se prečišćava i tek tada se pušta u reku Nišavu, odnosno Jermu i Ginsku. Na ovom delu Koridora nema ni nadvožnjaka, što je takođe bio jedan od uslova da se, u slučaju potrebe, put prenameni u aerodrom i da iza toga opet na njemu funkcioniše saobraćaj.
Ideja o vojnom aerodromu na Koridoru je stara više decenija, odnosno još iz vremena izgradnje magistrale, šezdesetih godina prošlog veka. Upravo zbog karakteristika ovog dela puta, govorilo se da u slučaju potrebe auto-put može da bude i aerodrom. Naročio je to bilo aktuelno 1968. godine, kada je buknula kriza u Čehoslovačkoj. Na svu sreću, takva potreba se nikada nije ukazala, ali je ideja ostala, pa je poslednjih godina tokom izgradnje koridora i realizovana.
TOKOM LETA NAJVIŠE ŽRTAVA
OVAJ deo puta zvanično je dobio status "crne tačke", jer se na njemu ginulo kao na frontu. Naročito tokom letnjih meseci i gužvi ka granici. Put jeste bio besprekorno prav, ali uzak, pa su sudari kao posledica preticanja i loše procene vozača redovno odnosili živote. Završetkom Koridora 10 i puštanjem saobraćaja ove deonice, crna statistika će se samo pamtiti i povremeno prepričavati.