Radovi na rekonstrukciji su završeni, a jutros su u nju ušla i prva vozila.
Obilićev venac sada izgleda prema svetskim standardima. Nedavno je završena rekonstrukcija pešačke zone, a danas je u pogon puštena i garaža.
Rekonstrukcija je gotova, i već oko osam časova počela su da pristižu prva vozila.
Gradski menadžer Goran Vesić zadovoljan je urađenim, ali kaže da je ovo tek početak.
- Jutros u 8 garaža je puštena u rad. Već vidite automobile koji prolaze ovuda. Objekat je urađen veoma moderno. Ima svoje solarne panele i video-nadzor koji je aktivan 24 sata. Imamo punjače za električne automobile ovde - rekao je Goran Vesić za TV Pink.
Novost jesu i bicikle koje su jutros zbunile mnoge.
- Da, to je novost. Svako ko bude koristio usluge garaže, kada parkira vozilo može da uzme biciklu i da sa njom krene u obilazak - dodao je gradski menadžer.
Nova garaža ima 804 parking mesta, a zahtevi za kartice pristižu.
- Do juče je bilo 130 zahteva, a mi smo odvojili 217 mesta za stanovnike okolnih zgrada. Na mesečnom nivou, parking mesto će plaćati 6500 dinara. Takođe, ukoliko ima neko sa dva automobila, drugi automobila se plaća 13.000 dinara, i još je uvedeno parking mesta od 17 -08 sati, cena parking mesta u toj zoni za mesec dana je 4000 dinara - dodao je on.
Gradski menadžer je istakao da je zadovoljan urađenim, ali da Beogradu treba još garaža i da je ovo samo početak. Naredna će se raditi na Studentskom trgu, a kako je Vesić rekao, za nju su već pribavljeni svi potrebni dokumenti.
Kada je reč o pretvaranju centra grada u pešačku zonu, Vesić je istakao da svi veliki gradovi u Evropi imaju pešačke zone u centru, a pretvaranje Obilićevog venca u pešačku zonu planirano je još osamdesetih godina.
- Kada je rađena Knez Mihailova ulica, tada je planirano da se i Obilićev venac pretvori u šetačku zonu, ali je izbio rat, sankcije, naprosto nije bilo para. Nama je žao što niko pre nas nije imao snage da ovo uradi - rekao je Vesić novinarima u Beogradu.
On je najavio da će naredne godine da se radi Spasićev pasaž, da je u toku druga faza uređenja Obilićevog venca prema Ulici cara Lazara, a da je radovima prethodila studija Sekretarijata za saobraćaj koja pokazuje kuda može da se kreće saobraćaj.
Beograd, prema rečima Vesića, postaje uređen evropski grad, sa pešačkom zonom u centru.
- Ono što je važno krenućemo sa "vrabac servisom", to su električni autobusi koji će ići po centru grada u pešačkoj zoni. To ima Ljubljana,a imaće ga i Beograd - rekao je Vesić.
To će, kako kaže, trgovinski oživeti centar prestonice.
N. P.