Gradski menadžer Goran Vesić najavio je otvaranje renovirane garaže "Obilićev venac" za 1. jul i naglasio obezbeđeno je 217 rezervisanih mesta po povlašćenoj mesečnoj ceni od 6.500 dinara.
Vesić je u izjavi za "Blic" naglasio da će ?Obilićev venac? biti prva zelena garaža u Beogradu, jedna od tri koje će pokriti buduću pešačku zonu i rešiti problem parkiranja za stanovnike centra grada.
"Tu su potpuno nova fasada i solarni paneli, moderni liftovi i mesta za invalide. To će biti i prva garaža u Beogradu u kojoj elektroautomobili mogu da se besplatno pun. Za stanare koji žive na potezu od Vuka Karadžića do Sremske i Kneza Mihaila do Maršala Birjuzova sačuvaćemo 217 mesta u ovoj garaži za koje će pretplata iznositi 6.500 dinara mesečno", rekao je on.
Još 50 mesta obezbedili smo za vlasnike dva auta, ta mesta nisu rezervisana, ali koštaće 13.000 umesto 22.000 mesečno, dodao je Vesić.
Svi žitelji tog kraja imaće pravo na povlašćenu parking karticu (PPK), bez obzira na to da li parkiraju u garaži ili ne.
"Ta kartica od sada neće važiti samo za prvu, već i za celu drugu zonu u kojoj će stanari takođe moći da parkiraju. Planirano je da se u okviru pešačkog jezgra izgrade još dve garaže, takođe sa povlasticama za "lokalce", rekao je Vesić.
U garaži na Studentskom trgu odvojićemo 250 mesta za stanare iz Rajićeve, Cara Lazara i drugih ulica koje gravitiraju ka njoj. Novi rok za završetak Kosančićevog venca je 1. novembar, a za ondašnje stanovnike predviđena je garaža u Fruškogorskoj sa 75 rezervisanih mesta - istakao je gradski menadžer.
DEMOKRATE OPUSTOŠILE PIONIRSKI GRAD: Sportski centar oštetili za više od 200.000 evra!
Vesić veruje da će garaže rešiti problem parkinga u centru grada, dok će istovremeno srce Beograda oživeti pešačkom zonom.
"Velikim šetalištem zaustavićemo zamiranje centra koje je počelo pre 10 godina, kada se dozvolilo da u samom gradu niknu tržni centri. Zona koja je prijateljska za pešake privući će više ljudi u centar i radnje u Knez Mihailovoj neće ostati poluprazne. Zona će biti otvorena za bicikliste, sa nekoliko stanica za javne bicikle unutar nje, i očekujemo da ona postane nova atrakcija za turiste", zaključuje Vesić.
On je dodao da bi sledeće godine i Brankova ulica mogla da dobije novi izgled, kao i da Gračanička i Carice Milice neće biti deo pešačke zone, ali će biti uređene.
"Ove godine smo uradili 69 fasada u centru, a iduće planiramo još 200. Zasada su se radile Karađorđeva, Pop Lukina, Kosančićev venac, Kralja Milana, a plan je da se tek sredi cela Brankova ulica, čije sivilo svakome pokvari utisak Beograda. Pešačka zona na Obilićevom vencu planirana je još od 1986, kada je zatvorena Knez Mihailova.
Mi ne izmišljamo ništa novo, već samo sprovodimo planove koji su postojali mnogo pre", kaže Vesić.