AKTUELNO

Izgleda da pojmovi kao što su "podići ručnu" i "skretati pod ručnom" polako odlaze u istoriju.

Dve decenije nakon što je BMW na sedmici predstavio električnu parkirnu ("ručnu") kočnicu, ova tehnologija je zavladala auto-industrijom.

Trenutno oko 70% automobila koji silaze sa fabričke trake ima električnu parkirnu kočnicu, a njih tek 30% dolazi sa klasičnom ručnom kočnicom, piše Revijahak.

Samo godinu dana ranije, taj odnos je bio 63:37.

Klasičnu ručnu kočnicu u obliku poluge najpre su iz ponude izbacili premijum marke poput Mercedesa i Lexusa, a sada se taj trend spustio i na ostale velikoserijske proizvođače.

Trenutno ručnu kočnicu u svojoj ponudi imaju uglavnom proizvođači jeftinijih automobila, kao što je Dacia, i bazične verzije nešto skupljih modela.

Međutim, za razliku od nekih drugih automobilskih sklopova koji se automatizuju po svaku cenu, primena električne parkirne kočnice ima i svoje prednosti.

Osim što u kabini ne zauzima mnogo prostora između prednjih sedišta, ona omogućava i lakše kretanje na uzbrdici automatskim otpuštanjem.

Takođe, aktivacija električne kočnice ne zahteva primenu velike sile kao što je to slučej pri povlačenju klasične ručne kočnice.

Pozivamo vas da u komentarima napišete šta mislite o tome što se sve više stvari u automobilima menja automatskim/elektronskim sistemima. Da li je to dobro i u kojim slučajevima? Koje "klasične" sisteme po vašem mišljenju nikako ne treba menjati?