Isplata dečijeg i roditeljskog dodatka za april počeće danas, saopštilo je Ministarstvo za rad, zapošljavanje boračka i socijalna pitanja.
Isplata dečjeg i roditeljskog dodatka vrši se isključivo preko tekućeg računa kod Poštanske štedionice. Korisnicima koji nemaju otvoren tekući račun, službenim putem biće otvoren tekući račun kod Poštanske štedionice. U zahtevu se obavezno navodi tačan poštanski broj mesta prebivališta za prvu isplatu.
Isplata novca od dečijeg i roditeljskog dodatka se isključivo vrši lično onome na koga rešenje glasi. Za prvu isplatu je potrebno poneti rešenje i ličnu kartu. Za svaku sledeću isplatu je potrebno poneti samo ličnu kartu.
Pravo na dečiji dodatak ostvaruje jedan od roditelja odnosno staratelja, hranitelja za prvo četvoro dece pod uslovom da o njima neposredno brine od dana podnetog zahteva. Podrazumeva se da je taj koji brine o detetu: državljanin Republike Srbije, da ima prebivalište na teritoriji Republike Srbije i da je zdravstveno osiguran preko Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.
Deca koja ostvaruju pravo na ovaj dodatak ne mogu biti starija od 19 godina i moraju redovno ići u školu u sistemu škola Republike Srbije.
A pravo na roditeljski dodatak kojim država finansijski pomaže u odgoju i brizi o deci, ostvaruju majke nakon rođenja prvog, drugog, trećeg i četvrtog deteta. Visina iznosa ove pomoći razlikuje se u zavisnosti od toga koje je dete po redu.
Roditeljski, kao i dečiji dodatak, usklađuje se dva puta godišnje, a roditeljski dodatak za prvo dete isplaćuje se jednokratno.
Roditeljski dodatak za drugo, treće i četvrto dete isplaćuje se u 24 jednake mesečne rate.