Asocijacija uvoznika automobila i delova od nadležnih će tražiti da rampu na uvoz starih vozila spusti već od 1. januara naredne godine i to i za one sa "evro 3", ali i "evro 4" standardom.
ASOCIJACIJA uvoznika automobila i delova od nadležnih će tražiti da rampu na uvoz starih vozila spusti već od 1. januara naredne godine i to i za one sa "evro 3", ali i "evro 4" standardom.
Država će, s druge strane, za restrikciju uvoza administrativno biti spremna od juna 2020. godine. Ministar zaštite životne sredine Goran Trivan, međutim, u sredu nije precizirao da li će zabrana tada i pasti, kao ni to da li će važiti samo za "evro 3" generacije. Izvesno je da je "evro 4" - u razmatranju.
Okrugli sto o uticaju saobraćaja na okolinu, u Privrednoj komori Srbije, okupio je predstavnike uvoznika automobila i države. Ministar Trivan nema dilemu da su za loš vazduh u gradovima Srbije odgovorna induvidualna kućna ložišta, automobili i industrijska postrojenja.
S obzirim na to da u vreme najvećeg prisustva spornih čestica nad Beogradom još nije krenulo grejanje, a od industrije u obzir uzima Termoelektranu "Nikola Tesla", ministar Trivan je siguran da je ovog puta krivac bio - saobraćaj.
- Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godine biti u prilici da završimo dukumente da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi - rekao je Trivan.
SUBVENCIJE ZA ELEKTRIČNE
Ministarstvo životne sredine istovremeno obećava da će od 2020. sigurno iz svojih sredstava odvojiti deo za subvencije za elktrične i hibridne automobile. Uvoznici već predlažu da je najbolji model da subvencija bude iznos poreza na dodatu vrednost. U slučaju automobila vrednog 13.000 evra, država bi tako poklanjala 6.000 evra. Kakvo god rešenje bilo, malo će značiti trenutnim vlasnicima neželjenih "evro 3" i "evro 4" motora, jer će oni teško razmišljati o ovakvim automobilima.
- Mi ćemo dokumenatciju završtiti do juna 2020. godine. Trenutno je dilema da li će važiti za "evro 3" ili i za "evro 4". Kritikuju nas i predstavljaju da je to socijalni problem. To nije socijalno pitanje, to je pitanje zaštite zdravlja. Ali je za neke pitanje ekonomije. Poslednjih pet godina uvezeno je oko 800.000 polovnih automobila. Srbija je evidentno groblje automobila koje Evropa odbacuje.
Predsednik Udružnja za trgovinu PKS i Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović predlaže i zabranu starim polovnjacima da se kreću centrom grada. Upozorava i da stari automobili uskoro neće moći da se registruju.
- Ljudima treba reći da prema Pravilniku o tehničkom pregledu 2021. takvi automobili neće moći da ga prođu i neće moći da se registruju - rekao je Petrović.