AKTUELNO

Ove nedelje TV Pink obeležava 25 godina uspešnog rada.

Televizija Pink ove nedelje slavi svoj jubilej – 25 godina uspešnog postojanja. Osnivač i vlasnik Pink televizije, Željko Mitrović kaže da je za sve ovo vreme bilo mnogo uspona i padova, a da će četvrt veka najgledanije televizije biti proslavljeno večeras, u društvu više od 3.000 zvanica i uz pet koncerta pod Dedinjskim brdom.

- Večeras će biti impresivno, i u tehnološkom i u sadržajnom smislu, a biće i veselo. Nadam se da će nas vreme poslužiti – kaže Mitrović.

"Televizije dolaze i odlaze, a Pink je uvek tu"

On se podsetio početaka Televizije Pink, koja je počela u maloj prostoriji sa dva reflektora i jednom pozajmljenom kamerom.

Foto: Pink.rs/Jovana S.

Počeli smo u skoro nikakvim uslovima, ali sam i tada verovao da je ideja suština, pa smo za tri meseca u to vreme postali najgledanija televizija u Beogradu. Još od tada verujem da je ideja značajnija od posedovanja ili bilo kakve imovine. Prošlo je 25 godina i to je danas usvojena teorija, pa tako nijedan od pet najvećih projekata u svetu nije opterećen posedovanjem: Bitcoin, najveća banka na svetu, nema nijedan dolar, Uber, najveća taksi služba, nema nijedno vozilo, Airbnb, najveći hotel na svetu, nema nijednu sobu u svom vlasništu, Alibaba, najveći ritejler, na svetu nema nijednu prodavnicu, Fejsbuk, najveći medij na svetu, nije proizveo ni minut programa – objašnjava Mitrović i nastavlja:

- Ljudi su se odavno oslobodili posedovanja i veruju u ideju. Ovo je donela internet revolucija i ukupna globalizacija i čini mi se da i kod nas polako stiže oslobađanje od te bolesti posedovanja, odnosno ljudi počinju da veruju u sebe i u to da je ideja dovoljna za uspeh nekog projekta – kaže vlasnik i direktor TV Pink za „Novo jutro“.

Kaže da su ga nekada smatrali ludim, i to pre svega oni koji su verovali da se bez velikog kapitala ne može ništa napraviti.

Kaže da je tehnološki napredak išao postepeno, u korak sa napretkom u svetu, pa je tako zgrada TV Pink „apgrejdovana“ u 4K sistem rezolucije, koji se koristi u filmskoj tehnici. Emitovanje programa takođe je unapređeno, pa se sada on emituje u HD rezoluciji.

- Gledaoci sada dobijaju kvalitetniju, oštriju sliku, sa mnogo boljim kolorima – kaže Mitrović.

Foto: TV Pink Printscreen

Govoreći o konkurenciji, Mitrović kaže da je, tokom nastanka i razvoja TV Pink, stvarano i nestajalo mnogo televizija, pa su tako i neki svetski velikani osnivali televizije u Srbiji, ali bez senzacionalnih rezultata.

- Televizije dolaze i odlaze, a Pink je uvek tu – kaže on. Podseća da je 90-ih i početkom 2000-ih bilo oko devet televizija u Beogradu, što lokalnih, što nacionalnih, a da danas mnogih nema. Ističe i da su konkurencija i pluralizam važni i da ih on uvažava.

- Svako domaćinstvo danas ima preko sto kanala, a mi i dalje imamo stabilnu lidersku poziciju, sa sve trendom rasta. Dakle, prija nam konkurencija – dodaje.

"Informativni program jedan je od stubova stabilne i zrele strukture TV Pink"

Podseća da TV Pink do 2000. nije imala informativni program, te da je do tada, od 1994. emitovala isključivo zabavni program.

- Te 2000. godine uveli smo informativni program, pre svega kako bismo zadržali gledaoce u terminima kada su druge televizije emitovale informativni program. Taj segment programa počeo je polagano da se razvija, a za ovih 19 godina Pinkova publika razvila se i u političku, zahvaljujući upravo informativnom programu. On je jedan od stubova, i u strukturi ga danas ima oko 40 odsto. Ostatak strukture čine: 40 odsto zabavnog i oko 20 odsto igranog programa. Ovo je struktura koja je stabilna, zrela i koja je dobitna kombinacija jer odgovara na očekivanja najšireg televizijskog auditorijuma u Srbiji – kaže Mitrović.

"Imamo ambicije da Srbija postane industrija igranih programa"

Kaže da je u toku ekspanzija igranog programa, da se snima osam različitih serija.

- Pet su u završnoj fazi ili završene, a među njima je „Crveni mesec“ koji će se emitovati premijerno 7. oktobra. Iste nedelje ćemo krenuti sa emitovanjem serije „Preživeti Beograd“, a još tri serije se snimaju. Veoma sam zadovoljan jer su nam ambicije da Srbija postane industrija igranih programa, a verujem da imamo dobre šanse za to. Ako su uspeli Latinoamerikanci i Turci, ne vidim razlog da ne uspemo i mi – dodaje.

Kaže da će u Kanu biti predstavljen igrani program, a da veliko interesovanje već postoji, a pre svega interesovanje za „Crveni mesec“.

- Imamo već desetak zakazanih sastanaka i verujem da će „Crveni mesec“ biti prodat u velikom broju zemalja – kaže Mitrović najavljujući i druge serije: sitkom „Nek ide život“, „Neki novi ljudi“ u režiji Slobodana Šuljagića, kao i „Ljubav ispod zlatnog bora“ čije snimanje počinje u martu.

"Svaki poznavalac televizijskog biznisa zna da su rijaliti programi u ekspanziji u celom svetu"

Kada je reč o rijalitijima, kaže da svaki poznavalac televizijskog biznisa zna da su rijaliti programi u celom svetu na uzlaznoj putanji, odnosno da je u toku njihova ekspanzija.

Nažalost, u Srbiji smo uvek u nekim dilemama, pa imamo rasprave koje ne postoje nigde na planeti sem na ovim našim, balkanskim prostorima. Tu su čak i te peticije koje su slatka stvar. Setimo se da je kod nas potpisivana peticija da se Kasandra oslobodi iz zatvora. Dakle, te peticije umeju da budu i komične i prepune nerazumevanja o tome šta podrazumevaju komercijalne televizije i komercijalni sistem. Svako domaćinstvo ima sto kanala i zar je teško promeniti kanal ako vam se nešto ne dopada? To je jedno veliko licemerje i pravljenje tema koje zapravo i nisu teme nigde u svetu, sem kod nas – kaže vlasnik i direktor TV Pink.

Podseća da TV Pink nudi 60 kanala i da barem 4 ili 5 mogu da ponude program kakav odgovara upravo onima koji kritikuju rijaliti program.

- Dali smo gledaocima alternativu – kaže Mitrović. Dodaje da se ne kritikuju toliko drugi rijaliti programi u Srbiji, oni manje gledani i manje uspešni.

- Uvek se kritikuju najuspešniji i to je, čini mi se, deo našeg mentaliteta – ističe.

"Zadruga 360 za sve ljubitelje rijalitija"

On je predstavio i aplikaciju „Zadruga 360“ uz pomoć koje svako može da pomera kamere unutar Bele kuće, kao da je deo velelepnog imanja u Šimanovcima.

- Šifra za „Zadrugu 360“ ista je kao i šifra za „KlikTV“ – podsetio je Mitrović.

Foto: TvPink Printscreen

Govoreći o razvoju digitala, kaže da je pušten u rad veliki broj aplikacija, da se razvijaju mnogi softveri, a da mnogi od njih nisu jednostavni.

- U oktobru i novembru ćemo izaći sa većim brojem ovih softvera, jer digital je budućnost, budući da ćemo na kraju dana ostati samo sa kontentom i internetom – ocenjuje vlasnik i direktor TV Pink.

Pink dostupan u celom svetu!

Govoreći o studiju u Šimanovcima u kojem se snima serija „Crveni mesec“ kaže da je investicija u izgradnju scenografije bila skupa, da se nije štedelo, ali se nada da će se i isplatiti. - Ovajj projekat ima sve osobine jednog ozbiljnog dramskog projekta, iako je, u svojoj suštini, novela – kaže Mitrović. Kada je reč o o gledanosti u regionu, kaže da u Srbiji TV Pink ima 5 miliona gledalaca, dok u inostranstvu ima 15 miliona i to svuda gde ima srpkse dijaspore. - Cela planeta je pokrivena signalom i dostupni smo svugde – kaže on. Kada je reč o Weekend Media Festvialu u Rovinju, Mitrović kaže da učestvuju lideri iz regiona, sa kojima će voditi raspravu. - Ovaj festival svake godine ima istu temu- kako televizije odumiru. S druge strane, mi smo sve jači i imamo sve bolje rezultate, zahvaljujući transformaciji koja podrazumeva da smo danas jedna od najboljih produkcija, čiji je centar kompleks studija u Šimanovcima – kaže Mitrović, dodajući da najveće svetske kuće poput „HBO“ i „Warner bros.“ snimaju upravo to.

"Internet je budućnost"

Kaže da je internet doneo mnogo benefita, ali da je uticao i na desocijalizaciju koja se kreće uzlaznom putanjom. Ovo je rezultat, ne samo internet revolucije, već i globalizacije, koja je učinila da ljudi učitavaju u sebe nove vrednosti, bez kojih praktično više ne mogu da žive.

- Gledao sam dve Ruskinje na plaži u Kanu koje su donele Luj Viton torbu i nisu se odvajale od nje na plaži, kao da bez nje ne mogu da žive. Isto je sa internetom na kojem se ljudi prepravljaju, predstavljaju drugačije i prave od sebe nešto što nisu – kaže Mitrović.

"Nećemo da dozvolimo da bilo ko više preti i napada novinare TV Pink"

Govoreći o napadu na naše novinarke Gocu Uzelac i Maru Dragović, Mitrović kaže da TV Pink više neće da dozvoli napade na novinare ove medijske kuće, i dodaje da veruje u institucije koje rade svoj posao.

- Ludaka svuda ima, ali je problem taj što su kod nas eksponenti opozicije. Boško Obradović se nije ogradio od ovog čoveka, koji i nije čovek, samo ima kosti homosapiensa. Njemu nije palo na pamet da se izvini, već i dalje pokazuje pesnicu, preti, demonstrira silu kao znak raspoznavanja – kaže Mitrović, dodajući da se sličan napad nikada neće desiti:

- Reagovaćemo brže da zaštitimo svoje zaposlene i vrlo budno ćemo pratiti ovaj proces. Verujem u institucije i u to da će zaštititi novinare. Napasti ženu koja zajedno sa cipelama ima 50 kilograma je čin koji treba da osudi cela javnost, pa i opozicija, ili onaj talog koji je od nje ostao. Ovo je jedina stvar oko koje bi morao da se formira konsenzus, bez obzira na polarizacije u političkom i svakom drugom smislu – kaže vlasnik i direktor TV Pink.

#Televizija Pink

#Željko Mitrović

'