AKTUELNO

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić obišao je danas radove na izgradnji nove deonice Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici, jedne od najvažnijih saobraćajnica i osnovne saobraćajne veze Rakovice i Vidikovca sa Mostom na Adi. Radove su obišli i pomoćnik gradonačelnika Aleksandar Marković, član Gradskog veća Filip Marjanović, gradski sekretar za komunalne i stambene poslove Nikola Kovačević, kao i predsednik opštine Rakovica Vladan Kocić i državni sekretar u Ministarstvu unutrašnjih poslova Milosav Miličković.

Bulevar patrijarha Pavla je magistralna saobraćajnica, preko koje će se povezati Most na Adi sa Spoljnom magistralnom tangentom i budućim mostom preko Ade Huje, a saobraćajnica predstavlja i vezu sa obilaznicom oko Beograda.

Foto: Beograd.rs

- Svi koji koriste ovaj bulevar znaju kakve su gužve „u špicevima” jer oni koji su sagradili Most na Adi nisu sagradili pristupne saobraćajnice mostu. Pre dve godine uradili smo pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i spojili Tošin bunar s mostom, a sada je na red došla saobraćajnica prema Košutnjaku. Tek kada sve ovo završimo, možemo da kažemo da je Most na Adi konačno završen - rekao je Vesić.

Deonica Bulevara patrijarha Pavla, dužine 1.875 metara, prostiraće se od Košutnjaka do Ulice Pere Velimirovića.

- Bulevar će tako imati po dve saobraćajne trake u oba smera, a u sredini će se nalaziti tramvajska pruga postavljena na izdignutoj tramvajskoj baštici. Radovi na izgradnji saobraćajnice veoma su zahtevni i obuhvataju polaganje četiri kilometra šina i isto toliko elektrovodova, zatim postavljanje 49 stubova kontaktne mreže na kojima će se nalaziti i javno osvetljenje povezano sa preko 3,5 kilometara kablova za napajanje, a ispod saobraćajnice biće položeno oko devet kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi. Geotehnička istraživanja su pokazala da postoji visok nivo podžemnih voda, tako da će se tlo ispod saobraćajnice zameniti. S obzirom na predviđeno teško saobraćajno opterećenje, ispod kolovoza će se vršiti iskopi i zamena materijala na dubini od oko jedan metar - poručio je zamenik gradonačelnika Vesić, dodajući da je vrednost ovog posla 1,385 milijardi dinara.

Foto: Beograd.rs

Duž trase nove deonice bulevara predviđena su po dva stajališta javnog prevoza opremljena urbanim mobilijarom, kod Ulice Pere Velimirovića i kod „Mosta za Prokop”. Tokom trajanja radova, nijednog trenutka neće biti zaustavljanja postojećeg saobraćaja, koji će se normalno odvijati putem kojim sada ide.

-  Kada završimo dve potpuno nove trake i tramvajske šine, postojeći saobraćaj prebacuje se na njih, a tada će se rekonstruisati postojeće trake. Na kraju, imaćemo direktnu vezu Rakovice sa Mostom na Adi preko modernog bulevara sa četiri saobraćajne trake, što će značajno rasteretiti saobraćaj u ovom delu grada i smanjiti gužve koje postoje od otvaranja Mosta na Adi - kazao je Vesić.

Vesić je precizirao da je bilo neophodno, kako bi današnji radovi počeli, da se izmesti korito Topčiderske reke, što je Grad Beograd radio prethodne godine.

- Prošle godine smo izmestili korito Topčiderske reke, uredili ga i tako dobili prostor za izgradnju novog bulevara. Uradili smo novi most na Pere Velimirovića i zacevili Kaljavi potok - rekao je Vesić i Kako on navodu Bulevar patrijarha Pavla nalazi se na novoj unutrašnjoj obilaznici u Beogradu koja će povezivati Most na Adi sa novim mostom kod Ade Huje, koji počinje da se gradi 2021. godine.

Foto: Beograd.rs

- Da bismo povezali ova dva mosta, neophodno je da proširimo ulice Pere Velimirovića, Borsku, Crnotravsku, Save Maškovića, petlju „Lasta”, a potom preko Malog Mokrog Luga i zaobilazeći Mirijevo da dođemo do mosta kod Ade Huje. Sve ove ulice će biti proširene i imaće četiri saobraćajne trake - istakao je Vesić.

Foto: Beograd.rs

Vesić je dodao da Grad Beograd priprema tender i za izgradnju poslednje deonice Bulevara patrijaha Pavla – od Košutnjaka do Mosta na Adi.

- Kako bismo obezbedili vezu i ovog bulevara sa Mostom na Adi, koristićemo postojeći železnički koridor da ne bismo ulazili u Topčiderski park. Radimo na projektovanju i rešavanju imovine i čim to završimo, raspisujemo tender i za ovu deonicu. Tek kada to završimo, kao i Topčiderski tunel, moći ćemo da kažemo da konačno može da se priđe Mostu na Adi - naglasio je Vesić, podvlačeći da će svi ti dodatni radovi oko Mosta na Adi grad koštati dodatnih od 120 do 140 miliona evra.

Vesić je na kraju poručio da su ovi radovi primer kako Grad Beograd pođednako tretira sve gradske opštine i kako planski završava poslove od velike važnosti za građane. Ovako se menja grad i ovako se rešavaju problemi kako u centru tako i drugim delovima Beograda, zaključio je Vesić.

#Beograd

#Ulica

'