AKTUELNO

Šta prosečnog korisnika interneta zanima i koji naslovi daju siguran klik, tema je emisije "Pravac" na kanalu Pink3.

Prosečnog građanina i korisnika interneta od vesti najviše interesuju zdravlje, vremenska prognoza, seks i politka, pokazuju najnovija istraživanja. Živi se brzo, još brže informiše, pa je trka medija za pozicijom na Guglu i astronomskom analitikom gotovo surova.

“Šokantno”, ”Neverovatno”, “Nećete verovati” samo su naslovi u nizu koji obećavaju veliku posetu i “garantovan klik”, a očekuje se da će dobiti i pregršt komentara. Prosečnog korisnika od vesti najviše zanima crna hronika i “šokantni detalji” nekog slučaja.

- Kada krenemo na posao, volimo da se informišemo o svemu, pa u putu obično čitamo portale koji nam nude pregršt informacija – kaže urednik redakcije zabave na portalu Pink.rs Ognjen Nestorović gostujući u emisji “Pravac” koja se emituje na kanalu Pink3.

Foto: Pink.rs

Nestorović dodaje da je u tom slučaju trka medija velika, jer se svi takmiče da informišu tačno, ali pre svega brzo i da na taj način zadrže poverenje čitalaca koji će se kasnije ponovo vratiti da saznaju još informacija.

- Oni samo klikom saznaju u kom delu grada je gužva, gde je nastao zastoj, gde se rade ulice, kakvo nas vreme očekuje. Jednostvno, sve informacije dobijaju brzo na tanjiru i znaju da su pouzdane – kaže on.

Siniša Kraljević osnivač portala PressSerbia.com kaže da ovaj portal izbegava crnu hroniku, i da su se oni odlučili za “malo drugačiji recept”.

Foto: Printscreen

- Naše vesti uglavnom se baziraju na zdravlje, putovanja, reportaže ali ono što se najviše čita su vesti iz nekog rijalitija. Ljudi vole da čuju kako su se i zbog čega neke dve pevačice potukle na Farmi, na primer – objašnjava on, i ističe da je i njihovo iskustvo pokazalo da su ipak najpopularnije “vesti one koje su ružne”.

Nestorović je takođe dodao, da pored vesti iz zabave i crne hronike, na portalu Pink.rs postoji još jedna rubrika koja je prilično čitana – lajfstajl vesti.

- Ljudi jednostvno vole da čuju neki savet oko nege lica i tela, ili možda da pročitaju šta je ove sezone u trendu da se obuče – doaje on.

Estradne trudnice omiljena tema!

Nestorović ističe još jednu činjenicu, kada je reč o temama koje se dosta čitaju na internet portalima. - Mi u zabavi smo se dosta bavili i estradnim trudnicama, i to je grantovano bilo čitano. Oni vole da saznaju koliko se buduća mama ugojila, koju benku je kupila za bebu, šta radi novopečeni tata i slično.

Svi smo mi po malo voajeri - neki više, neki manje

Danijela Kodžić psihoterapeut kaže da nije iznenađujuća činjenica da ljudi upravo klikću na ovakve naslove, ali napominje da to nije reč samo kod nas.

- Senzacionalistički manir nije naš izum, to postoji širom sveta. Svako ima potrebu za stimulacijom da bi se osećao živim. Otvoreno tražimo ljubav, pažnju, društvo i da na taj način zadovoljimo tu potrebu – kaže ona dodajući da mediji samo nude ono što ljudi traže.

Foto: Printscreen

- Mediji su samo prepoznali šta je potrebno ljudima i to uspešno nude. Mnogi sadržaji kod nas izazivaju neku reakciju, koja bukne pa se stiša jako brzo i mi onda tražimo novu dozu – objašnjava Kodžić i dodaje da se “zbog ovakvih vesti mi zapravo osećamo živim”.

Ono što je takođe bitno, primećuju gosti Pravca, jeste i interakcija na onlajn medijima u vidu komentara.

- Komentari su uglavnom negativni. Čak su bili i kada je Novak Đoković izgubio, jer su se svi osećali razočaranim – objašnjava Kraljević.

Svako ima izbor na sadržaj koji mu se nudi

Foto: Pixabay.com

U svakom slučaju, svako ima pravo da sam izabere način informisanja. Nestorvić kaže da što se tiče uređivačke politike portala Pink.rs, dosta se vodi računa o načinu informisanja.

- Mi vodimo računa o samom naslovu, lidu i vesti koju plasiramo. Mislim da je na kraju sve stvar izbora. Svi imamo aplikacije i sami možemo da odlučimo da li ćemo to čitati. Na našem portal se vodi računa da se ništa ne sugeriše i naš cilj je da čitaoce samo informišemo o vestima iz zemlje i sveta – završava on.

J. Stanković

#Emisija Pravac

#Internet

#Televizija Pink

'