AKTUELNO

Veliko stepenište na Kalemegdanu je do pre tri meseca bilo u lošem stanju, a sada je rekonstuisano i renovirano, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić gostijući na Televiziji Pink.

- Ono je bila ruina i kada smo pre nekoliko meseci počeli rekonstrukciju krenuli su i napadi da se ruši to stepenište i uništava Kalemegdan. Sada je sređeno i veoma lepo izgleda - naveo je Vesić.

On je istakao da je prethodna gradska vlast 2006. godine rekonstruisala Veliko stepenište i tada je stavljen veštački kamen, koji se posle dve godine raspao.

– Mi smo sada stavili kamen koji je identičan kamenu koji je stavljen 1928. kada je to stepenište pravljeno, a pravio ga je Aleksandar Krstić tadašnji beogradski urbanista, koji je vodio odsek za parkove. Sada smo to stepenište rekonstruisali, a pre toga je sređeno i Malo stepenište Jelisavete Načić, plato oko Pobednika, most koji ide ka Sahat kuli, kao i Sahat kula, sredili smo i rekonstruisali Spomenik zahvalnosti Francuskoj, Damad Ali pašino turbe, česmu Mehmed paše Sokolovića, uskoro kreće rekonstrukcija Pobednika, a naredne godine paviljona Cvijete Zuzorić. Dakle, za tri godine na Kalemegdanu smo uradili mnogo – precizirao je Vesić.

Kada je reč o klimatizaciji vozila javnog prevoza u Beogradu Vesić je rekao da je juče bio u JKP GSP i da je razgovarao sa rukovodstvom tog preduzeća.

– Razumem da postoje stari autobusi, ali mi tokom letnjeg reda vožnje imamo 568 gradskih autobusa, bez privatnih autbusa, na ulici. Juče smo napravili plan da 434 autobusa do 9. jula moraju da imaju klimu i na njima da stoji nalepnica da su klimatizovani. Postoje stari češki tramvaji koji nemaju klimu, tu je nemoguće nešto uraditi, trolejbusima klima radi, a u međuvremenu stiže 184 novih autobusa – kazao je Vesić.

Kako je naveo, što se tiče privatnika, kažnjavamo ih jer svi njihovi autobusi imaju klimu, kad nađemo vozilo u kojem nije uključena klima dva miliona dinara je kazna.

– Oni ne uključuju klimu da bi štedeli gorivo. Grad im ne duguje, plaćamo ih u dan i po pređenom kilometru, lepo zarađuju od toga – istakao je Vesić.

Prema njegovim rečima, dugo nije obnavljan vozni park, već je stiglo 70 novih autobusa, uskoro stiže 184, do Nove godine stiže još 50 ikarbusovih, sledeće godine još 50 ikarbusovih i to je najveća nabavka u istoriji GSP-a.

#Goran Vesić

'