Zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je danas da će izgradnja metroa u Beogradu doprineti da čitava naselja postanu atraktivna za investiranje, kao Mirijevo, na primer, ali i makiško polje, odakle će krenuti prva linija podžemne železnice duga 21,3 km.
Vesić je gostujući na Hepi televiziji rekao da će tada sav saobraćaj koji dolazi u Beograd - Železnik, Banovo brdo, Obrenovac, Lazarevac, Barajevo, Ibarska magistrala dolaziti do makiškog polja i prelaziti na metro i taj potez više neće biti toliko opterećen.
- Prva linija će ići Železnik - Banovo brdo - šećerana - Radnička - Bulevar vojvode Mišića - Mostar- Savska - Savski trg i tu će se ukršatiti dve linije metroa. Druga linija će ići Nemanjinom na gore, dok prva nastavlja prema trgu Republike - Luka Beograd - Ada Huja - Karaburma -Mirijevo. Treća linija koju projektujemo, koja ne obuhvata dogovor sa Kinezima. Kineska kompanija ''Power China'' je već desetak dana u Beogradu i intenzivno radimo na pregovorima - kazao je Vesić.
Izgradnja metroa će, podsetio je, početi naredne godine, a istovremeno će biti širena i mreža BG voza.
To, prema njegovim rečima, znači da će linija koja sada ide do Batajnice kod Zemuna skretati ka Surčinu.
Linija će obuhvatiti centar Surčina, nacionalni stadion koji će biti izgrađen, kao i Aerodrom "Nikola Tesla. kazao je Vesić. Prestonica je već dobila 57 novih autobusa, a Vesić najavljuje da će do sredine sledeće godine na beogradskim ulicama biti 374 nova autobusa.
- Sa ukupno 244 nova autobusa, ovo je najveća pojedinačna nabavka u istoriji GSP - rekao je Vesić.
Do kraja godine, kazao je, biće naručeno još 50 zglobnih autobusa od kompanije "Ikarbus", a za narednu godinu planirana je kupovina još 50 zglobnih i 30 električnih autobusa.
Kao problem, Vesić je istakao to što veliki broj građana ne plaća karte.
- Grad troši godišnje oko 200 miliona evra za prevoz, od čega je svega 50 miliona od naplate karata, a čak 150 direktno dajemo iz budžeta. Nigde u svetu gradski prevoz nije profitabilan, ali se nigde ni ne dotira tri četvrtine ukupnog iznosa - kaza je zamenik gradonačelnika.
U Beogradu živi oko 730.000 zaposlenih, a markice kupuje svega 117.000 ljudi, ističe Vesić.
Prema procenama gradskih službi, oko polovine zaposlenih koristi javni prevoz, dakle oko 360.000.
Prema toj proceni, skoro 240.000 ljudi ne kupuje karte i to je neodrživo, ističe Vesić.
- Kada bi još 100.000 ljudi kupovalo markice, svake godine bi moglo da se kupi novih 100 autobusa - naveo je Vesić.
Vesić je najavio da će od 5. jula biti uspostavljen redovan tramvajski saobraćaj preko mosta na Adi.