AKTUELNO

Provući auto-put kroz jednu klisuru, gde već postoji magistralni put, reka, železnički Koridor 10, još jedan državni put, velika je hrabrost, rekao je za televiziju Pink, direktor sektora za izgradnju u Koridorima Srbije Aleksandar Senić.

Senić je rekao da je izgradnja jednog ovakvog auto-puta kao što je Koridor 10, zahtevala velika odricanja i konstantno prisustvo na terenu.

- Mi smo ostavili godine života na ovom projektu, sa izvanrednim uspehom na kraju, i jednostavno smo se srodili sa tim pa nemamo osećaj šta je to što smo uradili i izgradili. Kada sam se vozio autobusom, pokušao sam da gledam objektivno kao da nisam ja taj koji je gradio ovaj put – rekao je Senić.

Leonid Vuković, šef projekta za Grdeličku klisuru u "Koridorima Srbije", istakao je da su svi koji su već prošli ovim putem oduševljeni, i da je to sve zasluženo posle toliko godina koje su proveli na ovom projektu.

Senić je podsetio da je na 26,3 kilometra auto-puta moralo je da dođe do 112 izmena projektne dokumentacije, želeći da istakne koliko je bilo poteškoća i nepredviđenih okolnosti.

-Morali smo paralelno da radimo i nove geo-istražne radove, i da izvodimo radove koji su u toku. Provući auto-put kroz jednu klisuru, gde već postoji magistralni put, reka Južna Morava, železnički Koridor 10, još jedan državni put, je velika hrabrost. Projektanti su bili veoma smeli, a mi smo eto na kraju uspeli da sprovedemo u delo to što su oni zamislili – rekao je Senić.

Foto: TvPink Printscreen

Senić je istakao da se u letnjim mesecima kroz Grdeličku klisuru prelazilo za duže od sat vremena, i da je na jednoj trasi puta bilo i teretnog i putničkog saobraćaja, zastoja, pa i nesreća.

- Sada, ukoliko se pridržavate propisa kroz Grdeličku klisuru prolazite za nekih 17, 18 minuta auto-putem, skraćujete vreme na trećinu, a o bezbednosti tek nema govora koliko je bezbednije. Imamo dva najsavremenije opremnjena tunela, poslednju reč tehnike – rekao je Senić.

Kako kaže, imali su već određene neprilike i apelovao je na vozače da se ne zaustavljaju u tunelima, jer, dodaje svaka prepreka nap utu može da bude problem.

- Treba voditi računa i o tome da ne sme da se ugrožava bezbednost. Grdelica je nepredvidiva, našli smo čak i pešaka koji je peške ušao u tunel Predejane, koji je preskočio preko zaštitne ograde. To je strogo zabranjeno. Pešacima je zabranjen pristup auto-putu. Takođe, apelujem na vozače da ne zaustavljaju automobile u niše za havarisana vozila – rekao je Senić.

Foto: TvPink Printscreen

Senić je dodao da postoje tačno predviđena mesta za odmor i benzinske pumpe, kao i saobraćajna signalizacija koja obaveštava koliko kilometara ima do sledećeg odmorišta.

Vuković je rekao da je adekvatno povezan sa Predejanima i do motela Džep, tako da, kako kaže, svi putnici koji su navikli da svraćaju na ta mesta mogu lako i jednostavno da se isključe sa auto-puta.

Senić je rekao da je Motel Predejane zanimljiv i strancima i svako ko bude želeo da svrati imaće detaljnu signalizaciju.

- Želimo da svi bezbedno i udobno putuju kroz Srbiju – rekao je Senić.

#Koridor 10

'