AKTUELNO

Glavni urbanista Marko Stojčić održao je danas sastanak sa predstavnicima građana Dorćola u vezi sa dogovorom i iznalaženjem zajedničkog rešenja za novu trasu trolejbuskih linija u ovom delu grada.

Sastanku je prisustvovao Jovica Vasiljević, gradski sekretar za javni prevoz, Radiša Momčilović, direktor GSP „Beograd”, kao i predstavnici Direkcije za građavinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Kako je podsetio Stojčić, građani su ranije pokrenuli inicijativu da se razmotri mogućnost izmene projektovane trase trolejbuskih linija koje bi prolazile ulicama Gundulićev venac, Venizelosovom i Žorža Klemensoa, a koja datira od pre petnaestak godina. Preciznije, projektovanje je počelo 2001. godine, dodao je Stojčić, da bi bilo usvojeno na sednici Skupštine Grada Beograda 2006. godine u formi planskog dokumenta.

– Reč je o sprovođenju tog projekta i izgradnji, a što je bilo planirano da se završi u narednih nekoliko meseci. Međutim, kao odgovorna uprava grada reagovali smo na predloge građana i zajedno sa njima zaključeno je da je u jednom delu moguće izmeniti trasu. Deo toga učinjen je već u aprilu, kada smo „zaobišli” jednu deonicu na Gundulićevom vencu, a rezultat današnjeg sastanka jeste i da se druga predviđena deonica u ovoj ulici isključi iz trolejbuske mreže – rekao je Stojčić nakon sastanka.

Glavni urbanista je naveo i da je građanima pojašnjena neophodnost trolejbuske mreže kao tehnički veoma važnog aspekta funkcionisanja javnog prevoza, te da je to temeljno obrazloženo.

On se osvrnuo na brojne dezinformacije u vezi sa brojem trolejbusa i učestalosti prolaska pomenutim ulicama, kao i u vezi sa netačnim izjavama da će kontaktna mreža biti fiksirana na stambene objekte.

– Sve tehničke elemente objasnili smo građanima i nakon svega saopštili konačan stav. Sačuvaće se svo zelenilo, kao i parkiranje bezmalo u istom obimu. Trolejbusi će prolaziti ulicama kojima i sada funkcioniše javni gradski prevoz. Mislim da smo ispunili ono šta su građani tražili od nas – kazao je Stojčić.

Sekretarijat za javni prevoz i GSP „Beograd” najstručnije su institucije u gradu koje se bave razvojem, projektovanjem i analizom trasa javnog gradskog prevoza, što smo i objasnili građanima.

– Ova trasa nije trajno rešenje jer kako se bude razvijao depo u Dunavskoj ulici, tako će se i ona korigovati, svakako u korist građana – najavio je Stojčić.

On se osvrnuo i na predstojeću izgradnju „linijskog parka” koji će u pozitivnom smislu u potpunosti izmeniti ovaj deo grada, a reč je o prostoru na mestu stare železničke pruge.

– Grad Beograd u svakoj situaciji ima otvorenu komunikaciju s građanima i prihvata sve predloge koje je moguće sprovesti, i koji su u interesu svih građana – istakao je Stojčić.

On je naglasio da su i građani pokazali da nema mesta politici, te da se u razgovoru može iznaći zadovoljavajuće rešenje za sve probleme, kao i da su građani prepoznali zloupotrebu pojedinih političkih stranaka i nisu prihvatili politizaciju ovog problema.

#Dorćol

#Glavni urbanista

#Grad Beograd

#Marko Stojčić

'