Tviter i Fejsbuk, koje su među najvećim društvenim mrežama na svetu, izgubile su petinu svoje tržišne vrednosti posle saopštavanja razočaravajućih podataka o porastu korisnika.
Deonice Tvitera pale su juče posle objave da je pao broj njihovih mesečnih korisnika i upozorenja da bi taj broj mogao dalje da pada narednih meseci.
Pad broja korisnika od 20,5 odsto u Tviteru usledio je dan pošto je društvena mreža Fejsbuk izgubila 19 odsto vrednosti u jednom danu.
Tviter je naveo da stavlja dugoročnu stabilnost svoje mreže ispred rasta broja korisnika. To je, kako se čini, dovelo investitore u nepriliku jer ne mogu da procene vrednost najvećih kompanija u sektoru na osnovu potencijalnog broja korisnika.
Fejsbuk je u sredu upozorio da će rast prihoda kompanije znatno da uspori najmanje do kraja godine a troškovi će jako nastaviti da rastu. Sledećeg dana vrednost akcija kompanije zabeležile su najveći pad u jednom danu u istoriji Fejsbuka.
Fejsbuk se i dalje suočava sa velikim problemima od problema privatnosti korisnika do zavisnosti od tehnologije i kako rešavati pitanje lažnih vesti i dezinformacija, govora mržnje i ekstremizma na njegovoj mreži.
Tviter je imao 335 miliona mesečnih korisnika u drugom kvartalu, što je ispod 339 miliona koliko su predviđali analitičari na Vol Stritu i nešto manje u odnosu na 336 miliona koliko je imao u prvom kvatalu. Ti podaci zasenili su solidan porast mesečnih korisnika od tri odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Kompanija je navela da bi broj mesečnih korisnika mogao da nastavi da pada u trećem kvartalu.
Iako je gubitak vrednosti akcija Tvitera u petak bio drugi najgori od kada je kompanija izašla na berzu 2013, ukupna vrednost deonica se duplirala u poslednjih 12 meseci.
Tviter koji je dugo kritikovan što dozvojava loše ponašanje preko svoje platforme počeo je da raščišćava loše naloge, zabranjujući one koji krše uslove.
Tviter je juče ponovio da nastoji da investira u "poboljšanju zdravlja javnog razgovora" na svojoj platformi" i da je "dugoročno zdravlje" njegovog servisa prioritet u odnosu na broj korisnika.
U okviru tih nastojanja Tviter je naveo da je od maja njihov sistem identifikovao i doveo u pitanje više od devet miliona naloga nedeljno koji su potencijalno spam ili automatizovani, što je porast u odnosu na decembar 2017, kada je identifikovano 6,4 miliona takvih naloga..
Istovremeno Tviter mora da ubedi ljude da je to privlačna platforma na društvenim mrežama iako je sada Fejsbuk kao gigant u odnosu na njega.
Fejsbuk ima više od 2,23 milijradi korisnika a njegove aplikacije Vocap (WhatsApp), Instagram i Mesindžer (Mešenger) svaki ima po milijardu korisnika.
Vašington post je procenio da je ukupan broj suspendovanih naloga na Tviteru u maju i junu ove godine bio 70 miliona.
- Mi želimo da se ljudi osećaju sigurno i da se slobodno izražavaju i pokrenuli smo nove alatke da rešimo ponašanje koje iskrivljuje ili odvraća od javnog razgovora - rekao je generalni direktor Tvitera Džek Dorsi.
Tržišna vrednost Tvitera pala je za više od šest milijardi dolara juče na oko 26 milijardi dolara. Investitori i pored pada vrednosti akcija procenjuju da Fejsbuk vredi 503 milijardi dolara. Fejsbuk je u četvrtak izgubio 119 milijardi dolara svoje vrednosti.
Neto dobitak Tvitera u drugom kvartalu je iznosila 100,1 miliona dolara posle gubitka prošle godine u istom periodu. To je treći uzastopni dobitak kompanije.