Cena akcija Fejsbuka pala je u četvrtak u roku od dva sata trgovanja za 24 odsto, zbrisavši 150 milijardi dolara tržišne kapitalizacije kompanije.
Na sunovrat cene akcija uticalo je saopštenje menadžmenta Fejsbuka da će profitna marža padati u narednih nekoliko godina zbog troškova poboljšanja zaštite privatnosti, ali i slabije aktivnosti korisnika na najvećim advertajzing tržištima, prenosi agencija Rojters.
Rezultati za drugo tromesečje su prvi nagoveštaj "ceha" koji će Fesjbuk platiti zbog novog evropskog zakona o privatnosti (GDPR), ali i zbog niza skandala vezanih za privatnost, uključujući i onaj sa ustupanjem ličnih podataka korisnika Kembridž Analitici radi uticanja na glasače na predsedničkim izborima u SAD 2016. godine.
Operativna marža, koja je u drugom kvartalu pala na 44 odsto sa nivoa od 47 odsto iz istog perioda prethodne godine, nastaviće da tone u narednihi više od dve godine na 30-ak procenata, naveo je glavni finansijski direktor Fejsbuka Dejvid Vehner u poruci investitorima.
Prema izveštaju o poslovanju, prihodi Fejsbuka su u drugom kvartalu porasli za 42 odsto, najsporijim tempom u gotovo tri godine, i iznosili su 13,2 milijarde dolara u odnosu na 9,3 milijarde u uporednom lanjskom tromesečju. Vehner je naveo da se u ostatku godine očekuje da će prihodi rasti po stopi od 30 procenata.
Ukupni rashodi su u od aprila do kraja juna porasli su na 7,4 milijarde dolara, i veći su za 50 posto u odnosu na prethodnu godinu. Neto dobit je dostigla 5,1 milijardu dolara, ili 1,74 dolara po akciji.
Broj dnevno aktivnih korisnika Fejsbuka u Evropi opao je za 3,0 miliona usled nove regulative. Na kraju juna, Fejsbuk je imao 2,5 milijardi aktivnih korisnika mesečno, što je 11 posto više nego godinu dana ranije, a po toj je stopi porastao i broj dnevnih korisnika.
Oštar pad akcija Fejsbuka je povukao za sobom i tehnološki indeks Nasdak, koji se spustio za 0,85 odsto, a poslovni izveštaj ove društvene mreže naveo je investitore da rasprodaju akcije i drugih tehnoloških kompanija listiranih na Nasdaku, uključujući hartije Amazona, Netfliksa i Alfabeta, porenosi britanska agencija.