Prema najnovijem istraživanju OpenAI, ljudi širom sveta koriste ChatGPT mnogo šire nego što se misli — svakodnevni zadaci, učenje, čak i donošenje važnih odluka. Podaci pokazuju da je platforma dosegla oko 700 miliona aktivnih korisnika nedeljno. U junu 2024. prosečno je bilo oko 451 milion poruka dnevno, dok je u junu 2025. taj broj skočio na preko 2,6 milijardi.
Ipak, najveći porast dolazi od novih korisnika; oni koji su se registrovali pre prvog kvartala 2025. beleže stagnaciju u aktivnostima u poslednja tri meseca, dok skok upotrebe prati lansiranje novih modela.
Demografski podaci pokazuju da su većina korisnika mladi — 46% njih ima između 18 i 25 godina. Još jedna promena – žene sada čine 52,4% ukupnih korisnika, što je preokret u odnosu na ranije godine kada su muškarci činili većinu.
Iako mnogi očekuju da se ChatGPT koristi pre svega za posao, istraživanje otkriva suprotno: 72,2% poruka nema veze sa produktivnošću. Poslovni upiti su zapravo manji deo: pre svega se koriste za pisanje i uređivanje tekstova — 42% poslovnih korisnika koristi ChatGPT u ovoj svrsi, a kod menadžera taj procenat ide i do 52%.
Od ostalih uobičajenih upotreba su: ispravljanje ili kritikovanje tekstova, generisanje poruka, prevodi, ali i rešavanje problema i donošenje odluka — oko 14,9% poslovnih upita spada u ovu kategoriju. Kreativna pisanja, fikcija ili uloge zastupljene su znatno manje.
Sve podatke ilustruju da ChatGPT više nije samo alat za posao ili automatizaciju — već svakodnevni pomagač, posebno među mlađim ljudima, za informacije, komunikaciju, savete, prevode i kreativne ideje.
Autor: Dalibor Stankov