AKTUELNO

Osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg najavio je velike promene u algoritmu koji uređuje početnu stranu, to jest rubriku "Novosti" (News Feed) Fejsbuka pa će tako od sada prioritet biti na "smislenim društvenim interakcijama" nad "relevantnim sadržajem", čime će se osigurati da je vreme provedeno na Fejsbuka "dobro provedeno", piše Gardian.

Konkretno, to znači da će Fejsbuk davati manji značaj i doseg postovima, fotografijama i video klipovima koje dele mediji i poslovne organizacije - Prema Zakerbergovim rečima, prioritet više neće biti na "javnom sadržaju", nego na sadržaju koji su proizveli naši prijatelji i članovi obitelji.

- Ravnoteža na Njuz fidu se prebacila s najvažnije stvari koju Fejsbuk može učiniti - a to je da nas međusobno povezuje. Osećamo odgovornost da naše usluge nisu samo zabavne za korišćenje, nego da budu i na dobrobit ljudi - napisao je Zakerberg u dužem Fejsbuk postu.

Kako piše Gaardian, čini se da su ove promene zamišljene i kao odgovor na kritike koje je Fejsbuk trpio tokom cele prošle godine, a prema kojima je ova društvena mreža odgovorna za širenje dezinformacija, pomoću kojih se uticalo i na izbore u SAD-u krajem 2016. godine, ali i za eksploatisanje ljudske psihologije sa svrhom sticanja profita.

U početku su Zakerberg i njegov tim odbacivali optužbe, naročito za uticaj propagande i lažnih vesti u američkim izborima, ali su u jesen prošle godine promenili ploču nakon što su priznali da su kompanije povezane s ruskim vlastima kupile reklame u vrednosti od 100.000 dolara s ciljem promoviranja sadržaja koji je ojačavao podele u političkim stajalištima među ljudima.

Kako kaže Zakerberg u svom postu, u zadnjih nekoliko godina su video i drugi javni sadržaji "eksplodirali" na Facebooku, do te mjere da mnogi misle kako zasenjuje sadržaj i novosti o našim prijateljima i članovima obitelji.

Ova promena će najznačajniji učinak imati na medije koji proizvode vesti, budući da su poslednjih godina mnogi od njih svoj sadržaj koji promovišu na Fejsbuku prilagodili još uvek važećem algoritmu Njuz fida. Zakerberg je priznao da će ove promene verojatno rezultisati u smanjenju vremena koji korisnici provode na Fejsbuku, što bi moglo imati i negativne posledice za kompaniju, makar kratkoročno.

- Ako učinimo ispravnu stvar, mislim da će to dugoročno biti dobro za našu zajednicu i naš posao - zaključio je Zakerberg.

#Facebook

#Mark Zakerberg

#promena

'