Prvi put u svojoj osamnaestogodišnjoj istoriji poslovanja, društvena mreža Fejsbuk beleži pad kada je reč o broju dnevnih aktivnih korisnika.
Iz njegove matične kompanije, koja se odnedavno zove Meta, kažu da je broj dnevnih aktivnih korisnika pao na 1,929 milijardi u tri meseca do kraja decembra, u poređenju sa 1,930 milijardi iz prethodnog kvartala.
Kompanija, posebno usmerena na metaverzum poslednjih meseci, takođe je upozorila na usporavanje rasta prihoda zbog rivala kao što su TikTok i Jutjub, dok oglašivači takođe smanjuju potrošnju.
Akcije Mete oslabile su za više od 20% u trgovanju posle radnog vremena u Njujorku, izvestio je rano jutros BBC. Pad cene akcija Mete izbrisao je oko 200 milijardi dolara (147,5 milijardi funti) vrednosti kompanije na berzi.
Akcije na drugim platformama društvenih medija, uključujući Tviter, Snep i Pinterest, takođe su naglo pale u produženom trgovanju.
Izvršni direktor Mete, Mark Zakerberg, rekao je da je rast prodaje kompanije oslabljen jer se publika (posebno mlađi korisnici) okrenula rivalima.
Meta, koja je vlasnik druge najveće platforme za digitalno oglašavanje na svetu posle Gugla, takođe je rekla da su je pogodile "promene privatnosti" na Eplovom operativnom sistemu.
Promene su otežale brendovima da ciljaju i mere svoje oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu i mogle bi da imaju uticaj "u poretku od 10 milijardi dolara" za ovu godinu, prema rečima glavnog finansijskog direktora Mete, Dejva Venera.
Ukupni prihod kompanije, čiji najveći deo dolazi od prodaje reklama, porastao je na 33,67 milijardi dolara u tom periodu, čime su za malo nadmašena predviđanja tržišta.
Iako je kompanija sama ulagala u video kako bi se takmičila sa TikTokom, koji je u vlasništvu kineskog tehnološkog giganta Bajtdens, ipak zarađuje manje novca od tih opcija, u odnosu na svoje tradicionalne Fejsbuk i Instagram fidove.