AKTUELNO

Istraživanje je pokazalo da postoje velike šanse da u rezervoaru ima više goriva nego što ste pomislili kada se lampica upalila.

Koliko daleko zaista možete da stignete kada zasvetli lampica za rezervu na instrument tabli vašeg automobila? Odgovor na to pitanje potražio je britanski sajt Compare The Market, koji je napravio pregled automobila sa najvećim i najmanjim dometom.

Istraživanje je pokazalo da kada se upali signalna lampica koja pokazuje da vozite na rezervi, postoje velike šanse da u vašem rezervoaru ipak ima više goriva nego što u tom trenutku mislite. Strah da ćete ostati "suvi" na putu obično bez osnove.

Istraživanje, sprovedeno na 96 popularnih automobila sa benzinskim motorima, pokazalo je većina vozača misli da mogu da pređu 40 kilometara od trenutka kada se upali lampica, ali da je u praksi taj domet u većini slučajeva duplo veći. Savremeni automobili imaju kompjuter koji pokazuju koliko daleko još može da se vozi kada je automobil ostane sa malo goriva u rezervoaru, ali da čak i tada često idu dosta dalje od onoga što računar prikazuje.

Lampica uglavnom počinje da svetli kada kapacitet rezervoara dostigne približno 10 odsto ukupne maksimalne zapremine, prenosi Revija HAK. U priručniku svakog modela tačno je navedeno koliko je to litara, a ovi modeli si se najbolje pokazali:

Poredak od 4. do 10. mesta izgleda ovako: Toyota Prius (107,2 km), Mercedes-Benz E Klasa (103 km), Audi Q5 (102,7 km), Range Rover Sport (102 km), Mazda 6 (101,3 km) i Audi A6 (99,8 km).

Kada je najmanji domet na rezervi u pitanju, prva tri mesta izgledaju ovako:

Ford Fiesta završava listu prvih 10 automobila sa najmanjim rezervnim dometom, sa 66,09 kilometara nakon što se upali svetlo za gorivo. Od popularnih modela sa najmanjim dometom treba pomenuti i: Ford Fiestu (66,1 km), Nissan Juke (65,7 km), Citroen C1 (62,4 km) i Mini Cooper (60,4 km)

Ovi brojevi, međutim, nisu garancije koliko ćete kilometara, kada se upali lampica, zaista moći da pređete u praksi. Brojevi su samo indikacija, jer na potrošnju utiču brojni faktori: situacija u saobraćaju, spoljašnja temperatura, jačine kočenja i ubrzanja, broj putnika u vozilu, težina prtljaga.

Autor: