Veliki problemi!
Haos koji je nastao u vezi sa datumom izlaska Velike Britanije iz Evropske unije uzrokovao je drastičan pad proizvodnje u aprilu, ali i uticao na smanjenje prodaje novih automobila na Ostrvu.
Prema prvobitnom planu, Britanija je trebalo da zvanično napusti EU 29. marta, pa su lokalne fabrike automobila u susret tom datumu – krajem marta, ali i tokom aprila privremeno obustavile proizvodnju vozila, kako bi se izbegle dodatne komplikacije i zaštitilo poslovanje u tranzicionom periodu.
Tako je samo u aprilu proizvedeno 57.000 automobila manje nego u istom mesecu 2018. godine. Naime, tokom aprila 2019. u britanskim fabrikama izrađeno je oko 71.000 vozila, dok je godinu dana ranije u istom razdoblju proizvedeno čak 128.000 četvorotočkaša.
Preračunato u procente, u aprilu je proizvedeno za 43,7% manje automobila namenjenih domaćem, britanskom tržištu (kada je reč o automobilima za izvoz, taj pad je iznosio 44,7%).
Što je još gore po lokalne fabrike automobila, datum Bregzita je pomeren sa 29. marta na 31. oktobar, pa se ispostavilo da je ovo plansko, privremeno zatvaranje pogona bilo uzaludno.
Auto-kompanije su sada u nezgodnoj situaciji, jer su "ispucali" godišnje termine za plansku obustavu proizvodnje, koja se obično tempira za kraj godine, pa neće moći da ponove isti manevar u oktobru.
Dodatni problem mogao bi da nastane u slučaju "haotičnog Bregzita", odnosno izlaska Britanije iz EU bez dogovora koji bi bio prihvatljiv za obe strane, jer bi se nestabilna poslovna klima na Ostrvu dodatno prolongirala.